Doručenie zadarmo nad 100,00 € !

BLOG

Diéta a diétna strava

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

Mnoho žien túži po plochom brušku, tenkých stehnách a pevných tvaroch.

Niektorí ľudia sa rozhodnú kvôli dôležitej udalosti, ako je napríklad „veľký deň“, ale nájdu sa aj takí, ktorí si pred každou letnou sezónou zaumienia, že tento rok budú na pláži tí najvytvarovanejší.
 
V mnohých prípadoch sa za špeciálnym stravovaním skrýva určitá potravinová alergia alebo choroba. Stáva sa však tiež, že niekto je len jednoducho nespokojný, keď v zrkadle nevidí to, čo skutočne chce.
 
Aj keď sú motivácie rôzne, riešenie je vždy rovnaké:
 
Správna diéta!
 
Toto väčšina ľudí to vie - ale zároveň omnoho menej, čo vlastne toto populárne slovo znamená. Tento článok to prezradí! 

Diéta

Diéta doslovne znamená stravovanie.
Nie je náhodou, že najdôležitejším prvkom diéty je diétne stravovanie.

Samozrejme ani pohyb a správne množstvo a kvalita odpočinku nie sú zanedbateľné, väčšina ľudí však zlyháva na stravovaní.
 
Existuje veľké množstvo rôznych diét, spomenieme aspoň niektoré:

  • Ketogénna diéta
  • Prerušovaný pôst
  • Paleo diéta
  • Bielkovinová diéta
  • Diéta ploché brucho

Ale patrí sem napríklad aj obľúbená 30-dňová diéta.

Aj keď sa ich názvy líšia, cieľom všetkých diét je strata váhy.
 
Dobre premyslené, uvedomelé a kvalitné diéty sú účinné, pretože okrem spaľovania tukov nespôsobujú úbytok svalovej hmoty. Je to nevyhnutné k tomu, aby celulitída a ochabnutý triceps zmizli, a taktiež k spevneniu pokožky. 

Ale aké jedlá sú potrebné k dosiahnutiu postavy snov?

Nepriatelia diétneho stravovania

Diétny jedálniček 
Existuje veľa potravín, ktoré by ste nemali konzumovať, ak chceme schudnúť. Patria sem napríklad rôzne druhy pečiva z bielej múky.
 
Pekárenské výrobky

Mnoho ľudí je zvyknutých vyrážať do práce neskoro a kupovať si raňajky cestou, tak sa zvyčajne dostáva do košíka pečivo.
 
Problémom je, že na jednej strane ide o nekvalitný sacharid, na druhej o rýchlo vstrebateľný, takže veľmi rýchlo zvýši hladinu cukru v krvi, a následne aj rýchlo klesne a omnoho skôr opäť pociťujeme hlad.

V zásade to isté platí aj o všetkých výrobkov z bielej múky, preto je vhodné ich nahradiť celozrnnými výrobkami alebo výrobkami z hnedej múky.
 
Okrem pečiva je ďalším veľkým nepriateľom cukor.
 
Cukor

Väčšina ľudí je pri stretnutiach s priateľmi zvyknutá piť nejaký sladený nápoj, ak nepijú alkohol. Je to problém, pretože 1-2 dcl sladeného nápoja obsahuje najmenej 6-8 kociek cukru.
 
Mnohí dosahujú vynikajúce výsledky pri chudnutí už len tým, že sladené nápoje nahradia vodou. Voda je najlepší nápoj na uhasenie smädu a taktiež pri chudnutí.
 
Ak sa chcete o cukroch dozvedieť viac, odporúčame vám jeden z našich predchádzajúcich príspevkov.
 
Lahôdky

Lahôdky, aj napriek pomerne vysokému obsahu bielkovín, sa neodporúča konzumovať, pretože zvyčajne obsahujú príliš veľa nasýtených tukov.
 
Existujú však aj nejaké výnimky, ktoré majú oveľa vyšší obsah mäsa a súčasne aj bielkovín, a sú vyrobené z chudšieho mäsa, takže majú nízky obsah tuku.
 
Stojí však za zmienku, že spracované potraviny, a tak ani lahôdky, nepatria medzi najzdravšie jedlá.
 
Konzumácia ktorých živín je vyslovene prospešná vzhľadom na zdravie aj diétu?

Základy diétneho stravovania

bežné diétne jedlá
 
Existujú jedlá s nízkym obsahom kalórií, takže sú dostatočne sýte a napriek tomu neprispievajú k ukladaniu tukových zásob. Okrem toho existujú živiny, ktoré nášmu telu vyslovene pomáhajú pri chudnutí využívať na energiu namiesto tukov svaly.
 
Ovocie

Ovocie je veľmi dôležitým prvkom bežných diétnych jedál, mali by ste s im však venovať zvýšenú pozornosť. Je to tak preto, lebo ovocie je bohaté na fruktózu, čo je v podstate odborný názov pre ovocný cukor.
 
Ako ste si už mohli prečítať, cukor nie je vhodný pre diétne stravovanie.
 
Stojí však za to jesť ovocie, ktoré má relatívne nízky obsah cukru, ale aj tie iba s mierou. Príkladom je klasické záhradné ovocie, ako sú maliny, jahody, čučoriedky alebo ríbezle.
Aj keď sú banány veľmi energizujúcim ovocím, bohužiaľ, práve kvôli vysokému obsahu sacharidov a cukrov sa ich konzumácia počas diéty neodporúča.
 
Zelenina

Zelenina je veľmi dôležitým prvkom nielen diétneho stravovania, ale aj zdravej výživy. Sú bohaté na vitamíny, minerálne látky a stopové prvky. A najlepšie na nich je, že majú veľmi nízky obsah kalórií, preto je ich konzumácia obzvlášť odporúčaná, pretože poskytujú rovnaký pocit nasýtenosti s oveľa menším obsahom kalórií ako iné potraviny.
 
Tuky

Vnímanie tukov je mimoriadne zlé, aj keď nie všetky tuky sú nepriateľmi. Rozlišujeme 3 druhy tukov: nasýtené, mononenasýtené a polynenasýtené.
 
Cholesterol, kardiovaskulárne problémy a obezita sú spôsobené hlavne nasýtenými tukmi. Patria sem napríklad bravčová, husacia a kačacia masť, takže tie obľúbené z našej kuchyne, klobásy, šunka a slanina.
 
Naproti tomu olejnaté semená ako mandle, lieskové orechy, vlašské orechy (mononenasýtené tuky) a ryby bohaté na omega-3 (polynenasýtené tuky) sú veľmi dôležitými zložkami zdravého a vyváženého diétneho stravovania.
 
Je však vhodné nepreháňať ich konzumáciu, pretože ich kalorický obsah je mimoriadne vysoký. Už aj v prípade konzumácie malého množstva dostaneme do tela dostatok energie na to, aby sa zastavilo chudnutie.
 
Bielkoviny

Bielkoviny sú jedným z najdôležitejších prvkov diétneho stravovania.
 
Nielenže obsahujú len veľmi málo kalórií, ale na oplátku vynikajúcu zasýtia a ich konzumácia zabraňuje úbytku svalov.
 
Platí zlaté pravidlo, že čím viac bielkovín konzumujeme, tým viac tukových zásob odbúrava naše telo namiesto svalov. A práve to je nevyhnutné pre pevnú postavu bez celulitídy.
 
Nie nadarmo sú bielkoviny najdôležitejším článkom programov Ideal Body.
 
Ak sa chcete dozvedieť viac informácií o bielkovinách, pozrite si naše nasledujúce video:
 
O základoch diétneho stravovania už vieme všetko, pozrime sa teda ako presne vyzerá vzorový diétny jedálniček.

Kompletný diétny jedálniček

Vo všetkých programoch Ideal Body, vrátane Smartdiéta, 21-dňovej, 30-dňovej, 90-dňovej a 40+ diéty, je kompletný diétny jedálniček postavený na bielkovinách.
 
To znamená, že zatiaľ, čo pri rýchlejších a kratších diétach sa odporúča konzumovať iba bielkovinové koktejly, pri dlhodobejších diétach sa oplatí rozdeliť celý proces na niekoľko častí.
 
Zlatou strednou cestou je 4-6 týždňov trvajúca diéta, čo je pomerne ľahká diéta.
 
Je preto dobré pozrieť sa na to, ako 30-dňová diéta, jeden z najobľúbenejších programov, v skutočnosti vyzerá.

Turbó Diéta
 
Diétny jedálniček
 

1.    fáza : Dekontaminácia

Prvá fáza diéty trvá iba 3 dni, ale za ten čas zbaví telo toxínov a fyzicky aj psychicky ho pripraví na kalorický deficitný stav, pre ktorým práve stojí.
 
V tomto prípade je vhodné konzumovať iba bielkovinové koktejly, ako sú napríklad koktejly Ideal Body® vyvinuté priamo na tento účel.
 
2.    fáza: Dobitie organizmu

Formovanie určitých častí tela, napríklad brucha, sa začína skutočne už teraz!
 
Táto fáza trvá približne 2 týždne a na rozdiel od predchádzajúcej dekontaminačnej fázy už zahŕňa aj pevnú stravu.
 
Stojí za to, naplánovať si na obed jedlo s najvyšším obsahom kalórií, pretože ráno je naša citlivosť na inzulín vysoká, zatiaľ čo večer sa už neoplatí konzumovať sacharidy.
 
Obed by sa mal pripravovať z potravín bohatých na bielkoviny a s nízkym obsahom sacharidov s čo najväčším množstvom zeleniny.
 

Na stránke s receptami Ideal Body nájdete veľa nápadov na recepty pre diétne stravovanie, či už ide o diétne raňajky, polievky alebo diétne dezerty.
 
3.    fáza: Stabilizačné obdobie

Jojo efekt potrestal už veľa dietujúcich, takže je dobré sa naň pripraviť.
 
Je to tak preto, lebo telo sa snaží uskladniť si všetko po predchádzajúcom kaloricky deficitnom stave. Aby ste sa tomu vyhli, stojí za to stanoviť si stabilizačné obdobie, ktoré v prípade 4-týždňovej diéty zahŕňa posledný týždeň a pol alebo dva.
 
Za toto obdobie si váš metabolizmus a myseľ musia zvyknúť na novú telesnú hmotnosť.
 
Na jednej strane si musíte zvyknúť, že budete každý deň nosiť oveľa menšiu záťaž, takže nebudete potrebovať toľko energie. Na druhej strane musí sebaobraz akceptovať aj tento nový stav, že už nie ste osoba, ktorá má nadváhu 5, 10, 20 alebo 50 kilogramov, ale ste športový, fit, tenký človek.
 
Do tej doby sa musíme takmer úplne vrátiť k tuhej strave, pričom sa budete riadiť pravidlom popísaným vyššie, že ráno budete konzumovať pomerne málo sacharidov kvôli citlivosti na inzulín, toto množstvo budete zvyšovať na obed a následne ho budete postupne znižovať až do večera.
 
Večeru je vhodné nahradiť bielkovinovým koktejlom, tak rozhodne neskonzumujete zbytočné sacharidy, a zároveň sa zasýtite.

Čo sme sa z vyššie uvedeného naučili?

Základom správnej diéty je diétne stravovanie!
Jedlá samé o sebe nespôsobujú chudnutie, ale ak prijmeme menej kalórií, ako naše telo spotrebuje pri každodenných činnostiach, schudneme.
 
Mali by ste však byť opatrný, pretože ak zvolíte nesprávnu diétu, vaše telo začne skôr rozkladať vaše svaly a získavať z nich energiu, než aby sa dostalo z tukových zásob.
 
Aby ste tomu zabránili, stojí za to konzumovať správne množstvo bielkovín. Do stravovania by ste mali okrem toho zaviesť zeleninu, dobré tuky, pomaly vstrebateľné sacharidy a ovocie s nízkym obsahom cukru.
 
Každý človek má inú motiváciu dosiahnuť vysnívanú postavu, preto jej venuje aj iné množstvo času.
 
Skôr než sa do toho pustíte je vhodné vyskúšať si Výber diéty, ktorý na základe pohlavia, hmotnosti a výšky stanoví, ktorý z programov Ideal Body je pre vás určený!

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm