BLOG

5 typických chýb, ktorých sa môžete dopustiť pri chudnutí!

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

Je možné schudnúť aj s minimálnymi zmenami, alebo potrebujete pevné rozhodnutie? Spýtali sme sa na to odborníka!

# 1.chyba - pôst alebo módna diéta 
V súčasnej dobe sú stále veľmi populárne rôzne módne diéty, horšie je len hladovanie, napriek tomu väčšina ľudí sa snaží chudnúť práve prostredníctvom nich. Tamara Handl, odborná manažérka diéty Idealbody nám prezradila, že tieto diéty sú preto nebezpečné, lebo môžu spôsobiť rôzne nedostatky, nehovoriac o tom, že po každom pokuse o návrat k normálnemu životnému štýlu priberiete, nastane jojo efekt. V dlhodobom horizonte zlými stravovacími návykmi a hladovaním si dokonca môžete vygenerovať aj veľmi vážne ochorenia. Skratka, keď sa chcete zbaviť nadbytočných kíl, žiadna populárna diéta, kúra s kapustovou polievkou a hladovanie nie je dobrým riešením. 

# 2.chyba - Vytvorenie nesprávneho denného režimu
Zle vytvorený denný režim čiastočne súvisí s hladovaním a sčasti so z nesprávnych ingrediencií vytvorenou stravou. Samozrejme aj vy ste nútený prispôsobiť sa určitým limitom, ale ešte aj v súčasnosti, keď sme zavalení informáciami, aké je dôležité mať minimálne 3, maximálne 6 jedál denne, mnohí jednoducho niečo zhltnú len 1-2 krát. Ďalším extrémom je, keď niekto je celý deň, ale rovnako môžeme pozorovať aj vyhladovanie organizmu. Raňajky sa vynechajú,  následné hladovanie rýchlo zmiernime kávou s mliekom a sacharidmi. Na obed žalúdok poriadne zaťažíme, takže olovrant vynecháme, na večer opäť vyhladneme a poriadne si doplníme palivo.... Ak niečo, tak takýto životný štýl zaručene vedie k nadváhe! 

# 3.chyba - Strava, o ktorej si myslíme, že je módna a diétna
 Znie to skvele, keď je niečo bez kalórií alebo diétne, nebodaj je vyrobené zo semiačok, ale už ste sa niekedy pozreli aj na označenie produktu? Müsli tyčinky s kľudným svedomím berieme z police, ešte si udelíme aj pochvalu, lebo čokoládu sme tam nechali. Bolo by trochu sklamaním premýšľať o obsahu cukru a uhľohydrátov v müsli tyčinke alebo o obsahu tuku v mliečnej napolitánke. Teraz si právom môžete myslieť, že ten, kto myslí na svoju postavu, potom už nemôžete jesť nič. Samozrejme, že môže, ale jedlo musí mať správne zloženie! Odborná manažérka diéty Idelabody Tamara Handl nám prezradila, akí sú ľudia prekvapení, keď počas individuálnych rozhovorov dostanú brožúru so Vzorovou stravou, ktorá je plná receptov a múdrych rád na každý deň. Najčastejšie si vtedy uvedomujú, koľko chutných jedál si môžu dať, a aké je ľahké aj s malými zmenami v zložení stravy sa dopracovať k zdravej diéte a životospráve.

Turbó Diéta
 

#4.chyba – Diétu spájať s nechutnými a nudnými jedlami – Aké je riešenie?
 „Nie je ani dobré používať termín diéta, pretože životný štýl je oveľa vhodnejší na to, aký trend by sa mal dnes sledovať,“ hovorí Tamara Handl, odborná manažérka diéty Idealbody. Prvou pozitívnou skúsenosťou účastníkov v ich programoch podľa Tamary najčastejšie je, že kokteily sú aké chutné, bez problémov ich môžu konzumovať aj ľudia s potravinovou intoleranciou, každá príchuť sa dá variovať bez zvyšovania energetickej hodnoty, ale najmä kokteil s neutrálnou chuťou. Možno to je dôvod, prečo môžu účastníci programov ľahko dodržať bez pocitu sebatrýznenia nielen 30 dňovú diétu, ale aj 14 dennú intenzívnu. Tamara zvlášť zdôraznila, že kokteily so správnym zložením a obsahom bielkovín sú dôležité nielen pre tých, ktorí chudnú, ale aj pre tých, ktorí chcú udržať svoju hmotnosť alebo sú fit a žijú aktívnejším  životom. Pre nich majú samostatný program a plán pre životosprávu.
 

# 5. chyba - Návrat k starým návykom 
Mohli ste byť vytrvalí a dôkladní, ak sa po dosiahnutí svojich snov vrátite k svojim starým návykom, postupom času sa všetko vráti do starých koľají. Typicky sa môžete cítiť, že „toto si zaslúžite, dosť ste na tom pracovali“. Je to pravda, ale pri každom „hriechu“ si vytiahnete tehlu z hradu, ktorý ste tak ťažko postavili. Aké je riešenie? Miera a vyrovnávanie. Majte jeden deň v týždni, keď porušíte pravidlá a zjete kúsok svojho obľúbeného koláča, alebo si so svojou láskou pochutíte na porcii popkornu, pričom si pozriete dobrý film. Miera je jeden deň v týždni a len jedno jedlo, nie všetky! Protiváhou sú bielkoviny a šport. Prijali ste príliš veľa kalórií? Nedokázali ste sa zastaviť pri jednom kúsku torty? Chybu môžete odstrániť! Máte až tri možnosti: počas nasledujúceho týždňa večere môžete nahradiť bielkovinovým kokteilom alebo jeden alebo dva dni môžete piť len kokteily, respektíve môžete zvýšiť intenzitu svojho pravidelného tréningu. Týmto spôsobom spálite prebytok a stále si môžete udržať svoju váhu.

Spoznajte Idealbody diétne programy:


30 dňoví program kombinovaný so stravou

Program 40 kg plus pre tých, ktorí zápasia s väčšou nadváhou

90 dňový program pre zmenu životosprávy

Udržanie hmotnosti

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm