Doručenie zadarmo nad 100,00 € !

BLOG

Porovnanie najobľúbenejších druhov a typov diét

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

Ktoré sú najobľúbenejšie typy diét a ako ich rozdeľujeme? Pozrime sa na porovnanie!

Pravdepodobne už každý z nás držal diétu. Túžba po ideálnej postave je stará ako ľudstvo samotné a ideálna postava je už mnoho desaťročí spojená so štíhlosťou. 21. storočie je poznačené vybudovaním celého odvetvia v oblasti chudnutia a diéty, nespočetné množstvo diét sľubuje perfektnú postavu. Dnes sa pozrieme na to, čo jednotlivé druhy diét poskytujú, čo znamená zdravé stravovanie a či vôbec existuje najlepšia diéta.

Najlepšie typy diét

Typy diét

Pokiaľ ide o chudnutie, samozrejme, každý hľadá tú najlepšiu diétu. Ale ako už bolo spomenuté, počet diét je takmer nekonečný. Ak by sme však napriek tomu chceli v krátkosti zhrnúť, aká je dobrá diéta, mohli by sme povedať, že sa riadi zásadou zdravého chudnutia.

Naše telo má základné potreby. To znamená, že denne musíme vypiť 2-2,5 litra tekutín a musíme spať dostatočne dlho, taktiež musíme prijať potrebné množstvo bielkovín a sacharidov, vitamínov a minerálov a počet prijatých kalórií by nemal klesnúť pod určitú hranicu.

Pretože takmer každá diéta je založená na nejakej forme obmedzenia, niektoré z našich základných potrieb sú počas diéty často ohrozené. Pri diétach s vysokým obsahom tukov neprijímame dostatok vlákniny a vitamínov, počas ovocnej diéty dochádza k nedostatku bielkovín. Poďme sa však pozrieť na najobľúbenejšie druhy diét postupne!

Obľúbené druhy diét

Idealbody

Dovoľte, aby sme pri popise jednotlivých druhov diét uprednostnili samých seba a začali s oboznamovaním bielkovinovej diéty.

Zmyslom Idealbody diéty je náhrada niektorých denných jedál koktejlmi, ktoré podporujú chudnutie. Idealbody koktejly sú považované za náhradu jedla, pretože vďaka svojmu zloženiu nahrádzajú kompletné jedlo.

Okrem 40% bielkovín obsahujú vlákninu, mastné kyseliny, potrebné množstvo sacharidov, vitamínov a minerálov, tým nedochádza v tele k ich nedostatku ani počas diéty. Je to šetrná metóda, ktorá nie je založená na pôste a nevyvoláva jojo efekt.

Koktejly Idealbody môžete konzumovať podľa niekoľkých rôznych diétnych programov:

  • 21-dňová diéta je už určená pre tých, ktorí myslia dlhodobejšie, stále si však nevyžaduje dôkladnú prípravu. Už po prvom výlučne koktejlovom dni sa môže obedovať tuhé jedlo v hodnote 600 kalórií, čím sa táto diéta považuje za ľahko dodržateľnú.
  • Klasická 30-dňová diéta je od samých začiatkov najobľúbenejšou. Počas nej sa v 3, čoraz ľahších fázach postupne vracia stravovanie do našich životov: po prvých 3 výlučne koktejlových dňoch  nasleduje fáza kombinovaná s tuhým obedom a na konci diéty sa môžu konzumovať už aj raňajky v hodnote 300 kalórií. Popularita tejto metódy spočíva v tom, že okrem chudnutia prispieva aj k rozvoju zdravších stravovacích návykov.
  • 90-dňová diéta je skutočným programom zmeny životného štýlu. Prakticky sa skladá z 3 30-dňových diét a počas týchto 90 dní sa môžete zbaviť aj výraznej nadváhy. Dietujúci počas nej dokonca môžu navždy skoncovať aj so svojimi zlými stravovacími návykmi, takže ak nejde len o pár kíl navyše, vždy odporúčame 90-dňovú diétu.

Keďže vieme, že na prvý pohľad sa zdá byť ťažké rozhodnúť sa, ktorá z diét by bola najvhodnejšia vzhľadom na váš cieľ, životnú situáciu, vytvorili sme diétnu kalkulačku, ktorá vám po zadaní niekoľkých základných údajov ukáže najlepšiu diétu pre vás.

A ak chcete byť skutočným profesionálom v oblasti diéty, stiahnite si nášho Sprievodcu diétou zadarmo a dozveďte sa všetko o rôznych diétach, zdravom životnom štýle a stravovaní.

Paleo diéta

Paleo diéta je všeobecne známa ako diéta pravekých ľudí, pretože paleolitická výživa je založená na kulinárskom umení našich predkov. Paleo stravovanie sa vyhýba všetkým spracovaným potravinám, uprednostňuje ovocie, zeleninu, vajcia, semená a mäso. Keďže prívrženci paleolitickej diéty získavajú sacharidy iba zo zeleniny a ovocia, je možné ju považovať aj za druh ketogénnej diéty. Zástancovia paleo diéty sa tiež domnievajú, že dokáže potlačiť množstvo civilizačných chorôb, napríklad hypertenziu.

Ketogénna diéta

Podstatou ketogénnej diéty je pokryť energetické potreby tela hlavne pomocou tukov. To znamená, že, zatiaľ čo v prípade bežného stravovania naše telo získava energiu pre svoje fungovanie zo sacharidov, pri ich nedostatku je schopné energiu získavať aj z tukov. Áno, aj z uloženého tuku. Ketogénna diéta je teda založená na extrémne nízkom príjme sacharidov (30 g denne) a hlavným zdrojom živín sú rôzne druhy mäsa a mastné jedlá.