BLOG

Bielkovinová diéta s Ideal Body

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

Bielkovinová diéta je v súčasnosti jednou z najpopulárnejších diétnych stravovaní, ktoré uprednostňuje mimoriadne vysoký príjem bielkovín k dosiahnutiu vysnívanej postavy.

S pojmom „bielkovinová diéta“ sa môžeme stretnúť mnohokrát, pretože ide o typ stravovania, ktorý je v dnešnej dobe obzvlášť populárny, založený na predpoklade, že zvýšením množstva bielkovín v našej každodennej strave môžeme oveľa ľahšie dosiahnuť svoju vysnívanú postavu – bez akéhokoľvek hladovky alebo pôstu.

Ale je to naozaj tak?

Nie je náhodou, že diéta Ideal Body je tiež založená na vysokom množstve bielkovín, pretože jej konzumácia má skutočne veľa výhod, a to ako pri chudnutí, tak aj pri vytváraní zdravého životného štýlu. Čo však presne znamená diétne stravovanie založené na bielkovinách? Mali by ste jesť výlučne iba bielkoviny? A čo sacharidy alebo tuky? Mali by ste sa úplne vzdať pečiva a cukru?

Na tieto otázky odpovedáme v našom blogovom príspevku: Bielkovinová diéta pre tých, ktorí túžia schudnúť!

bielkovinová diéta

Bielkovinová diéta

Jednou z veľkých výhod diéty bohatej na bielkoviny je, že pomocou nej, resp. znížením sacharidov, sa dosiahne, že neschudnete zo svalov, ale z tukových zásob. To sa, bohužiaľ, nedá povedať, ak zníženie sacharidov nesprevádza vysoký príjem bielkovín.

Navyše, ako sme už v popise diétneho programu Ideal Body uviedli, nie je vôbec potrebné držať hladovku, pretože telo prijíma dostatočné množstvo živín, aby získalo energiu potrebnú pre každodenné fungovanie. Je veľmi ťažké skonzumovať toľko bielkovín, aby ich „bolo príliš veľa“ - zvyšujú pocit nasýtenosti, a to nielen krátkodobo, ako rafinované sacharidy a cukry.

Je však dôležité spomenúť, že okrem bielkovín musí telo prijať takmer rovnaké množstvo sacharidov a tukov, pretože to vedie k vyváženej strave, ktorá je nevyhnutná pre zdravý životný štýl. Vždy by ste mali uprednostniť zdravie, bez ohľadu na diétu alebo diétne stravovanie.

To platí pre výživu nielen všeobecne, ale aj pre konkrétne druhy tukov a sacharidov. Pri tukoch je vhodné uprednostniť nenasýtené mastné kyseliny (olejnaté semená, ryby, extra panenský olivový olej), a pri sacharidoch pomaly vstrebateľné (celozrnné výrobky, hnedá ryža, quinoa).

Ale potom čo presne jesť počas bielkovinovej diéty a čomu sa vyhnúť?

Čo sa môže jesť?

Základom diéty bohatej na bielkoviny sú, samozrejme, bielkoviny. Preto by ste mali konzumovať jedlá s vysokým obsahom bielkovín, ale zároveň aj s nízkym obsahom sacharidov a tukov.

Patria sem napríklad:

  • Chudé mäso (napr.: kuracie)
  • Ryby (napr.: losos)
  • Obilniny (napr.: ovos)
  • Strukoviny (napr.: fazuľa)
  • Sója
  • Vajcia
  • Mliečne výrobky (napr.: tvaroh)

Ideal Body

Tým ale bielkovinové stravovanie nekončí. Je dôležité vedieť, že okrem vyššie spomenutých tukov a sacharidov je potrebná aj vláknina, a teda aj zelenina vo veľkom množstve, pretože je základom zdravej výživy bohatej na vitamíny a minerály.

Je tiež dôležité zdôrazniť, čo počas bielkovinovej diéty nejesť.

Napríklad ovocie sa oplatí jesť iba vtedy, ak má veľmi nízky obsah cukru (napr.: čučoriedky), ale taktiež užitočné kvôli vysokému obsahu vitamínov, samozrejme, iba s mierou. Zo sacharidov sú cukry a biela múka v bielkovinovom stravovaní úplne zakázané - takže konzumácia pečiva, sladených nealkoholických nápojov a ovocia s vysokých obsahom cukru nie je počas takejto diéty povolená.

Počas kratších diétnych programov, ako je napr. dvojtýždňová diéta, sa tieto obmedzenia dajú splniť pomerne ľahko - ale pri dlhšej, 30-dňovej alebo 90-dňovej diéte, je oveľa ťažšie dodržiavať tieto stravovacie obmedzenia, najmä ak boli súčasťou našej každodennej stravy aj zakázané jedlá.

Namiesto týchto jedál je dobré nájsť si alternatívne riešenie z vyššie uvedených potravín s vysokým obsahom bielkovín, pretože výber je obrovský a vynikajúce šaláty, jedlá z jedného hrnca, polievky a prívarky sa dajú pripraviť z mäsa, rýb, zeleniny a rastlinných prísad, a tvaroh, sója a ovos sú skvelým základom pre prípravu diétnych dezertov.

A ak sme už pri dezertoch, stojí za zmienku ešte jedna vec.

Príjem správneho množstva bielkovín

Jednou z veľkých ťažkostí bielkovinovej diéty nie je pôst, ale práve naopak - je veľmi ťažké jesť toľko, aby sme do tela dostali požadované množstvo bielkovín, a aby ste neschudli zo svalov, ale z tukových zásob.

Pri každom stravovaní musíte skonzumovať 20 až 30 gramov bielkovín, čo je veľa, najmä pre priemerného človeka, ktorý predtým ani za celý deň nezjedol toho toľko.

Aj naša skúsenosť je rovnaká pri programoch Ideal Body, a práve preto je celý diétny program postavený na náhradách jedla. Bielkovinový koktejl je skvelým doplnkom prísnej bielkovinovej diéty a je veľmi ľahké a jednoduché ním prijať dostatok bielkovín v rámci jedného stravovania.

  • Spôsobuje to pocit plnosti
  • Môže nahradiť celé jedlo
  • Je to veľmi chutné - skoro ako jesť dezert

Po určitom čase, samozrejme, stojí za to konzumovať aj tuhú stravu, ako to odporúčame v našich programoch, ale bielkovinové koktejly sú takmer nevyhnutnou súčasťou dlhotrvajúcej a úspešnej bielkovinovej diéty pre ženy aj mužov.

Čo sme sa z vyššie uvedeného naučili?

Jedným z najdôležitejších prvkov nielen zdravej výživy, ale aj diétneho stravovania je správne množstvo bielkovín.

Jednou z najväčších výhod bielkovinovej diéty je, že nebudeme musieť držať hladovku, nebudeme hladní a namiesto ťažko získaných svalov zhodíme tuk.

Patrí k tomu však aj skutočnosť, že je veľmi ťažké jesť dostatok bielkovín, preto stojí za to použiť doplnok výživy, ktorý vášmu telu dopomôže k zhodeniu prebytočných kilogramov a vytvoreniu zdravého životného štýlu.

Je však dôležité, aby doplnok výživy netvoril celý jedálniček, nanajvýš krátkodobo, ale aby skutočne iba dopĺňal tuhú stravu a zabezpečoval telu správne množstvo bielkovín.

Jediné dôležité rozhodnutie, ktoré ešte musíte urobiť, je presne to, ako dlho chcete držať bielkovinovú diétu. Výber diéty vám pomôže rozhodnúť sa na základe pohlavia, hmotnosti a výšky, ktorý program je pre vás ten najlepší!

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm