Doručenie zadarmo nad 100,00 € !

BLOG

Rýchle chudnutie: Ako môžete rýchlo schudnúť?

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

O chudnutí sa oplatí zamýšľať z dlhodobého hľadiska - niekedy však možno budete potrebovať rýchlu diétu. Ale ako presne by ste mali začať?

Je nepredstaviteľné, že by sa niekto nikdy počas života nepokúšal s diétou. Sú takí, ktorí sa len občas chcú zbaviť pár kíl navyše, a tiež je veľa ľudí, ktorí diétu považujú za životný štýl. Všetci máme spoločné: výsledky chceme dosiahnuť okamžite, väčšinou už včera bolo neskoro.

Rýchle chudnutie: z tohto dôvodu je drastické chudnutie nebezpečné

Ak si čítate na tému diéta, úplne prvým pojmom, s ktorým sa stretneme, bude rýchle chudnutie. Efektívna diéta za krátky čas je snom každého: 5 kilogramov mínus za týždeň bez zmeny životného štýlu. Aký je však rozdiel medzi zmenou životného štýlu a „rýchlym chudnutím“?

Rýchla diéta sľubuje okamžité výsledky: začnite už dnes a za pár dní dosiahnete viditeľnú zmenu. Rýchle chudnutie s metódou -10 kg za týždeň a niekoľkodňová diéta sú takmer vždy riešením, ktoré je založené na silnom odopieraní, chudnete pri prísnej diéte za cenu závažného trýznenia – podľa váhy dosť veľa.

To sa môže javiť ako obzvlášť dobrý nápad, ak sa chcete ihneď dostať do najlepšej formy napríklad kvôli neočakávanej udalosti alebo svadbe, ale určite by ste mali vedieť, že výsledok, ktorý získate, nebude trvalý. A dôvodom je to, že počas rýchlej diéty nedochádza primárne k strate tuku, ale k vyprázdňovaniu tráviaceho systému a k strate vody, takže váha ukazuje menej.

Oveľa lepším a dlhodobejším riešením je vznik zdravého životného štýlu: v takom prípade si môžete vytvoriť stravovací systém, ktorý vášmu telu neodoprie žiadne živiny, no napriek tomu uberie z kíl. Zmena životného štýlu je dobrým riešením nielen vtedy, ak máte zdravotné problémy, ale je to aj metóda, ktorá vedieť k trvalého úbytku na váhe. 

Rýchle chudnutie

Zásady rýchleho chudnutia

Ako sme mohli vidieť, zmena životného štýlu je vždy najlepším riešením pre trvalé chudnutie, ale niekedy potrebujeme veľmi náhľu korekciu, pár kíl mínus. Ak sa chystáte na rýchlu diétu pred dôležitou udalosťou, zvážte nasledujúcich 5 bodov:

1. Počas diéty je dôležité pravidelné stravovanie, teda jesť menej a častejšie. To je dôležité, pretože to urýchľuje náš metabolizmus, takže rýchlejšie spaľujeme živiny, ktoré konzumujeme, a keďže vaše telo neustále prijíma všetky živiny, neochabnete.

2. Nepôstite sa! Aj medzi diétami, ktoré sľubujú rýchle chudnutie sú také, ktoré prinášajú výsledky bez hladovky. Taká je 21-dňová Busy days diéta Ideal Body, ktorá sploští váše bruško bez toho, aby sa vám oči klepali od hladu. Pôstu sa treba vyhnúť nielen kvôli pohode, ale aj preto, že je to priama cesta k jojo efektu.

3. Zvýšený príjem bielkovín je dôležitým prvkom každej diéty. Bielkoviny sú dôležité nielen preto, že zasýtia, ale tiež vám pomôžu schudnúť z tuku, nie zo svalov. Pre doplnenie bielkovín konzumujte veľa mäsa, tvarohu, vajec a bielkovinových koktejlov.

rýchla diéta

4. Zelenina a ovocie. Počas diéty je obzvlášť dôležité jesť veľa zeleniny. Majú vysoký obsah vlákniny, vďaka čomu sa budete cítiť sýty, takmer bez príjmu kalórií. S ovocím však opatrne! Aj keď je ich konzumácia v zásade zdravá, väčšina ovocia má vysoký obsah kalórií kvôli fruktóze, ktorá sa v nich nachádza, preto by ste sa mu mali vyhýbať.

5. Obmedzenie cukru vo vašej strave je najdôležitejším krokom vo vašej diéte. Nie je potrebné hovoriť o tom, ako sa z tradičného cukru priberá, ale veľa ľudí nevie, že hnedý cukor aj brezový cukor obsahuje presne rovnaký počet kalórií ako biely kryštálový cukor. To isté, bohužiaľ, platí aj pre med, takže, ak si chcete jedlo počas diéty osladiť, používajte radšej prírodné sladidlá bez kalórií ako eritrit. Dbajte na to napríklad aj pri každodennej príprave kávy, pretože 2-3 sladké mliečne kávy môžu spôsobiť zlyhanie rýchlej diéty, rovnako ako aj sladený čaj.

Rýchle chudnutie: bielkovinová diéta

Ako už bolo spomenuté, dôležitým prvkom úspešnej stravy je zvýšený príjem bielkovín. V posledných rokoch sú bielkovinové diéty veľmi populárne, čoraz viac metód a výrobkov kladie hlavný dôraz na bielkoviny. Nie je to prekvapujúce, pretože bielkoviny zasýtia, zvyšujú pocit nasýtenosti, ťažko sa ukladájú vo forme tuku a chránia svaly, čím v prvom rade chudnete z tuku. Popularitu bielkovinových diét zvyšuje aj skutočnosť, že touto metódou je možné rýchlo dosiahnuť zníženie hmotnosti.

rýchla diéta

Na takomto zvýšenom príjme bielkovín je založená napríklad ketogénna metóda aj diéta Ideal Body. Okrem toho sú Ideal Body koktejly navrhnuté tak, aby boli dokonalými produktmi náhrady stravy počas vašej diéty, takže neobsahujú iba bielkoviny, ale všetky potrebné živiny.

Okrem odporúčaného 40% obsahu bielkovín obsahuje koktejl aj vlákninu, dobré tuky a potrebné množstvo sacharidov, čím nielen uspokojuje zvýšenú potrebu bielkovín, ale dodáva telu aj ďalšie výživné látky. Bielkovinovej diéte sa v tomto článku venujeme podrobnejšie, takže ak sa rozhodnete pre tento spôsob diéty, budeme pre vás obsahovať niekoľko zaujímavých informácií.

Úloha pohybu

Telesná váha v zásade závisí od dvoch vecí: od jedla, ktoré skonzumuje a od vašej fyzickej aktivity. Stravovaním sme si už prešli, ale čo s pohybom?

Pri hľadaní veľmi efektívnej diéty mnoho ľudí robí chybu, že chce zhodiť nadbytočné kilogramy pri extrémnom cvičení. Taktika spojená s každodenným tréningom je nielen vyčerpávajúca, ale aj zbytočná, pretože 80% telesnej hmotnosti závisí od výživy, pohybu pripadá iba 20%.

Úlohou športu je väčšinou zrýchlenie metabolizmu a dosiahnutie vytvarovaného a spevneného tela. Pohyb má dva ciele: spaľovanie tukov a formovanie postavy.

Ktoré druhy pohybu spaľujú najviac tukov?

Ak je cieľom rýchle chudnutie, nájdenie najlepšieho spôsobou spaľovania tukov vám pomôže najviac. Na spaľovanie tukov vždy odporúčame intenzívne kardio cvičenia, ako je beh, plávanie, skákanie na švihadle, bicyklovanie, tanec a akýkoľvek šport, pri ktorom sa „dobre zapotíte“.

Aký druh pohybu je potrebný na to, aby ste nielen schudli, ale aj dobre spevnili telo?

Chudnutie rýchlo

Tu vám prídu vhod rôzne cviky na formovanie tela, pilates, tréning s vlastnou váhou alebo dokonca silový tréning. Takto spálite menej tukov, ale vaše telo sa bude postupne premieňať, aj keď sa kilá nebudú výrazne meniť, budete stále vyzerať lepšie a lepšie.

Čo sme sa naučili?

Rýchle chudnutie môže byť niekedy nevyhnutné, ale ak chcete dosiahnuť dlhodobé výsledky, nie je to najlepšie riešenie.

Bleskovú diétu si vyberte vtedy, ak máte len pár dní na to, aby ste si trochu vylepšili postavu pred neočakávanou udalosťou, a neočakávajte výsledok väčší ako pár kíl.

Ak chcete skutočne schudnúť a dlhodobo si udržať ideálnu postavu, tak sa zamýšľajte nad zmenou životného štýlu.

Pri diéte je najdôležitejšie, aby bola vaša strava zdravšia, znížil sa príjem sacharidov a zvýšil sa príjem bielkovín.

Bielkovinová diéta zaisťuje chudnutie bez hladovania, a zároveň chráni vaše svaly.

Účinná diéta nezávisí od množstva pohybu, ale nájdenie toho správneho športu pre vás môže viesť k dosiahnutiu efektívnej diéty.

Ak ešte neviete, ktorá by bola pre vás najideálnejšia metóda, nájdite si diétu ušitú na mieru pomocou diétnej kalkulačky!

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm