BLOG

Psychické príčiny obezity

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

Často sa hovorí aj píše o nezdravých jedlách a nesprávnych stravovacích návykoch, ktoré spôsobujú obezitu. Pomerne málo sa však hovorí o tom, že obezita má aj svoje psychické príčiny.

Psychológovia Bazilejskej univerzity v okruhu mladých ľudí spozorovali, že kĺbové zápaly a ochorenia tráviaceho systému sa vyskytujú výrazne častejšie po depresii.

Chuť na sladké v mnohých prípadoch spôsobuje nadmerná tvorba alebo naopak nedostatočné množstvo niektorých hormónov alebo enzýmov v tele. Toto síce zmeniť nedokážeme, ale možno sa nám podarí trochu obohrať systém.

Zhoršenie nálady, demotiváca a mrzutosť môžu mať viaceré príčiny. V takýchto životných situáciách túžime po pochopenie, uznanie, úspech, podporu zo strany partnera, citovú bezpečnosť a rovnováhu, t.j. po niečo, čo nás vyvedie z tohto neútešného stavu. Niekedy však tieto stavy majú dosť banálne príčiny, napr. nevyspatosť a vyčerpanosť.

Výskumy dokázali, že ľudia, ktorí spia menej ako sedem hodín denne, majú vyšší index telesnej hmotnosti.

Turbó Diéta

Ako je to možné?
Keď sme nevyspatí, klesá hladina leptínu, hormónu signalizujúceho pocit sýtosti, a paralelne stúpa hladina grelínu, hormónu hladu. Niet čo čudovať, že celý deň sme hladní ako vlk, a navyše situáciu sťažuje aj to, že nevyspatosť spôsobuje vyššiu hladinu kortizolu, teda stresového hormónu, čo vyslovene spôsobuje silnejšiu chuť do jedla s vysokým obsahom sacharidov.

Ten, kto spí menej ako šesť hodín denne, škodí sebe aj tým, že výrazne oslabuje činnosť svojich inzulínových receptorov, čo spôsobuje zvýšenú hladinu inzulínu a tým okamžite nastane zvýšené riziko výskytu cukrovky.
Preto nezabudnite na dostatočný spánok a oddych a ak máte problém zo zaspávaním alebo máte poruchu spánku, vyhľadajte lekársku pomoc, pretože trápenie má svoju cenu!

Ako môžeme pomáhať sebe alebo svojmu partnerovi či partnerke?
Najdôležitejšie je zavedenie určitého denného režimu, čo poskytuje istý rámec na všedné dni. V tomto režime naplánujete nielen denné povinnosti, ale aj jednotlivé stravovania. Neplánované stravovania často končia vo fastfoodových reštauráciách alebo ak ste cez deň vynechali všetky stravovania, vyprázdnením chladničky večer.

Pri vypracovaní Programov Idealbody sme venovali pozornosť aj plánovaniu, pretože základom zdravia je pravidelné stravovanie a príjem dostatočného množstva živín. Pravidelné stravovanie Vás robí vyváženým, veď celý deň budete naplnený energiou, Váš organizmus sa bude cítiť v bezpečí, nastavuje sa ideálny metabolizmus a telo nebude náchylné vytvárať zbytočné zásoby. 

Spoznajte naše 30, 60 alebo 90 dňové programy Idealbody a vytvorte nové stravovacie návyky, ktoré budete môcť aj dlhodobo udržiavať.
 

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm