Doručenie zadarmo nad 100,00 € !

BLOG

Vedomé zdravé ľahké letné jedlá 

Idealbody

Autor článku:

Idealbody

 

V letných horúčavách sa ľahko zníži chuť do jedla, netreba však zabúdať na to, že telo potrebuje správne množstvo výživných látok aj v týchto dňoch.
 

Samozrejme, aj nadmerné množstvo tekutín môže tomu dopomôcť, ale máme tiež niekoľko nápadov, ako uspokojiť svoje telo a nadobudnúť pohodlie súčasne, namiesto odmietania chutných súst. Zostavili sme inšpiratívne denné menu, v ktorom budú dominovať ľahké letné jedlá. Raňajky, obed, večera? Tieto si zamilujete!

Aj v letných horúčavách vedome a zdravo

Aj v letnom počasí je dôležité dbať na správne stravovacie návyky z rôznych pohľadov: ako sme už zdôraznili, hladovka vyvolaná nechutenstvom má obzvlášť negatívny vplyv na organizmus, naopak pravidelná konzumácia ťažkých/tučných jedál významne zaťažuje naše trávenie. Zlatou strednou cestou je presne priesečník týchto dvoch protipólov. Riešením je teda? Konzumácia ľahkých letných jedál, samozrejme, zdravých a diétnych, aby ste mohli aj v horúčavách sebavedome vyraziť na pláž a stravovať sa bez výčitiek svedomia!

Denné menu pozostávajúce z ľahkých letných jedál!

Ľahké letné jedlá

1) Sýte, energeticky bohaté raňajky: bielkovinový koktejl alebo sendvič s tuniakovým krémom

Ako dieťa ste od rodičov určite počuli nespočetnekrát klasickú hlášku, že: „raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa“. Vtedy ste tomu pravdepodobne nepripisovali väčší význam, ale časom ste to sami zažili: ak vynecháte ranné zobkanie, tak sa vaša denná výkonnosť zníži fyzicky aj psychicky. V tejto časti teraz prevezmeme úlohu matky a opäť upriamime vašu pozornosť: ak je niečo, čo by vám nemalo nijako uniknúť, sú to určite raňajky!

V najteplejšom období roka môže už aj ráno teplota vystúpiť tak vysoko, že si každý dopraje radšej dvojitú sprchu ako jedlo. Čo by sa však stalo, keby ste si po zobudení uvedomili a zdôraznili, že „najlepšie recepty“ vznikajú zvyčajne ako najjednoduchšie riešenia?


Na to, aby ste mali dobrý deň a zásoby energie vám vydržali čo najdlhšie, musí telo prijať asi 300 kalórií. Dôležité je, že boli vaše raňajky bohaté na vitamíny, vlákninu a bielkoviny. Stačí, keď si zvolíte lahodný bielkovinový koktejl, ktorý je počas uponáhľaného dňa najjednoduchším riešením. Ale aj krajec celozrnného chleba s tuniakovým krémom je skvelou voľbou na dosiahnutie 300 kcal! Vďaka tomu získate základné živiny a budete plný energie počas dňa.

Sendvič s tuniakovým krémom a zeleninou

2) Chutný, zdravý obed: kurací šalát s pestom

Pri klasickom obede je každý zvyknutý na teplé jedlo, v letných horúčavách však človek túži po skôr po ochladení, ako naopak. Vychutnajte si tradičnú porciu a neváhajte siahnuť po niečom novom pomocou jednoduchých, ale skvelých letných receptov, ako je kurací šalát s pestom!

Budete ho milovať, pretože je taký ľahký na prípravu ako aj samotné jedlo, popritom talianske chute je možné len milovať a jeho konzumáciou dokonca dostatočne prispejete aj k svojmu zdraviu. Vedeli ste, že pravidelná konzumácia kuracích pŕs môže regulovať hladinu vášho cholesterolu a prispievať k optimálnemu fungovaniu vášho imunitného a nervového systému? Stojí to za to trojnásobne!

Prísady ku kuraciemu šalátu s pestom:

  • 40 dkg kuracích pŕs
  • 25 dkg šalát/ľadový šalát (môže byť aj balený v závislosti od času a nálady)
  • 2 polievkové lyžice pesta
  • 5 polievkových lyžíc olivového oleja
  • soľ a korenie (množstvo podľa chuti)

Tip na servírovanie: Toto špeciálne a jednoduché jedlo môžete vylepšiť aj trochou mozzarelly, aby ste zaistili úspech aj vo svete chutí a telu tiež dodáte tak správne množstvo kalórií (okolo 600 kcal na obed)!

3) Ľahký letný olovrant: americké palacinky s tvarohom

Existuje človek, ktorý by nemali rád žiadny druh palaciniek? V túto chvíľu naozaj dúfame, že nie, pretože neexistuje chutnejšia a lepšia alternatíva k ľahkému letnému olovrantu ako sú americké palacinky s tvarohom! Zaradiť dezert do diéty sa často javí ako niečo neuskutočniteľné, aj keď kľúčom k úspechu je v tomto prípade iba kvalitná prísada, nič iné!

Tajomstvom diétnych amerických palaciniek je použitie celozrnnej múky a kvôli obsahu bielkovín odporúčame do palacinkového cesta zamiešať 1 balíček nízkotučného tvarohu. S jablkami, malinami, ríbezľami budú chutiť nebesky!

americké palacinky s tvarohom a ovocím

4) Výdatná večera bohatá na bielkoviny: bielkovinový koktejl s letnou príchuťou

Na konci dňa je dôležité, aby ste telu dodali živiny, ktoré sú zdravé, výživné a samozrejme bohaté na bielkoviny! Pretože ste si predtým dodržiavaním jedálnička dopĺňali všetky ostatné základné živiny, nemali by ste to už s večerou preháňať! Preto je bielkovinový koktejl vynikajúcou voľbou, pretože okrem toho, že nasýti, je tiež veľmi chutný - akoby ste sa len občerstvili! Jahodová alebo višňová príchuť je určite v súlade s letnou atmosférou, ale našťastie je toho dosť, odkiaľ tieto dve možnosti prichádzajú: vyberte si podľa vlastnej chuti!

BLOG 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie 10 užitočných tipov na stravovanie

Zostavili sme pre vás niekoľko užitočných, ľahko sledovateľných a kedykoľvek denných tipov, ako zefektívniť stravu.

#výživa
Recepty Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou Ríbezľová polievka s mätou
#obed #bezlepkový #aj pre diabetikov #polievka

Diétna kalkulačka: Nájdite tú pravú diétu pre vás!

Nájdite svoj ideálny Idealbody balík!

Pohlavie:

kg

cm